Arrangörer

Nedan hittar du frågor och svar som vänder sig till arrangörer av scenprogram på Frihamnsdagarna.

Jag vill ändra i vår beskrivning i programmet, hur gör jag?
Alla arrangörer kan själva logga in och uppdatera din information. Kontakta kansliet på info@frihamnsdagarna.se om du inte hittar du inte ditt inlogg. Länka gärna till er utställarplats om ni också ha en sådan. Ni kan även lägga in foton på medverkande. Tänk på att rubrik och programbeskrivning, såväl som foton, är det som fångar besökarens intresse. Lägg gärna även in era kontaktuppgifter för att ge andra aktörer möjlighet att kontakta er.

Kan vi få hjälp att hitta politiker till vår panel?
Här är en lista på kontaktpersoner hos partierna som alla gärna hjälper till att hitta paneldeltagare:
Centerpartiet: david.Bernardi@centerpartiet.se
Demokraterna: veronica.ojeskar@demokraterna.se
Feministiskt initiativ: goteborg@feministisktinitiativ.se
Kristdemokraterna: alexandra.floren@kristdemokraterna.se
Liberalerna: birgitta.granquist@liberalerna.se
Miljöpartiet: sophia.nilsson@mp.se
Moderaterna: maria.gathendahl@moderatvg.se
Socialdemokraterna: alfred.johansson@socialdemokraterna.se
Sverigedemokraterna: pernilla.borjesson@sd.se
Vänsterpartiet: jonas.karlin@vansterpartiet.se

Kan vi få hjälp att hitta unga paneldeltagare?
Skriv till info@frihamnsdagarna.se så hjälper vi till om vi kan. Vi har samarbete med flera aktörer och har dessutom vårt egna advisory board med unga.

Kommer det finnas en mikrofon för publiken?
Ja! Vi uppmanar alla att tänka på mångfald och interaktivitet i era samtal och ser gärna att ni samverkar med unga. Bjud gärna in publiken i samtalet.

Hur långa pauser är det mellan programpunkterna på scenerna?
I vissa fall är det endast 10 minuter till nästa programpunkt börjar. Kommer ni igång sent avslutas er programpunkt ändå på förutbestämd tid. Det är också viktigt att snabbt komma upp och av scenen. Oftast är det 15-20 minuters paus mellan programpunkterna.

Ska vi skicka in körscheman och PPT:er i förhand?
Ja, för alla scener som streamas är det väldigt viktigt att vi i god tid får in alla körscheman och PPT:er. Orsaken till det är att förbereda den tekniska personalen. Alla namnskyltar samt i vilken ordning talarna kommer in i samtalet ska vara förberett innan. Det pågår live-sändning från flera scener i flera dagar. Presentationen ska vara i formatet 16:9. Vi vill ha in alla PPTer och körscheman senast onsdag 10 augusti. Skicka PPTer och körscheman till sanna@frihamnsdagarna.se.

Ladda hem exempel på hur ett körschema kan se ut.

Hur många mikrofoner finns det?
Det finns fem mikrofoner som paneldeltagarna delar på samt en till publiken.

När ska vi vara på plats inför vår programpunkt?
Vid varje scen finns en tekniker samt en scenvärd som är behjälpliga med headsets/mikrofoner och eventuella frågor kring bildvisning. Det är scenvärden som är er kontaktperson och ansvarig på plats. Var på plats 15 minuter innan det börjar.

Kan vi ha med egen dator för visning av bilder?
Nej, varje scen är utrustad med teknisk standardutrustning med högtalaranläggning och skärm för presentationer samt presentationsdator (PC) för visning av bild och rörligt material. Alla datorer är förberedda med presentationer innan evenemanget börjar. Det går inte att ta med sig en ny PPT och installera på plats. Senast 10 augusti måste vi ha fått in presentationer och körscheman.

Var streamas sändningen?
Scenprogram som streamas kommer att finnas på frihamnsdagarna.se via Youtube under genomförandet. Materialet kommer även att finnas tillgängligt på frihamnsdagarna.se under c:a en månad efter genomförandet.

Får vi tillgång till filmen efteråt?
Ja, alla arrangörer får tillgång till sin inspelade programpunkt i efterhand för publicering i egna kanaler efter evenemanget.

Kan vi få hjälp att tillgänglighetsanpassa det i efterhand?
Är ni intresserade av att, till egen kostnad, tillgänglighetsanpassa materialet (texta, översätta och dylikt) i efterhand ber vi er kontakta eli@digitalstudion.nu.

Finns det en TV-studio på området?
Digitalstudion kommer att ha en TV-studio på plats där det finns möjlighet att göra utsändningar utöver scenprogrammet. Det kan exempelvis vara en intervju med er talesperson efter ert seminarium. För att boka plats i TV-studion, kontakta eli@digitalstudion.nu.

Hur funkar det med GPDR?
Varje arrangör ansvarar för att informera medverkande om att scenprogrammet livestreamas. Här finns en länk som samtliga medverkande i streamade scenprogram behöver fylla i. Det är ett GDPR-godkännande som också omfattar att Frihamnsdagarna kan ta foton under er programpunkt och sprida i våra kanaler. Det är möjligt att godkänna på plats under evenemanget också.

Finns det en återsamlingsplats om något skulle inträffa?
Ja, den är placerad på den asfaltsplanen vid entrén utanför evenemangsområdet.