Utställare

Nedan hittar du frågor och svar som vänder sig till utställare på Frihamnsdagarna.


Vi vill ändra på beskrivningen av oss som utställare, hur gör vi?
Alla utställare kan själva logga in och uppdatera informationen. Kontakta kansliet på info@frihamnsdagarna.se om du inte hittar du inte ditt inlogg. Tänk på: Rubriken ska endast bestå av er organisations namn. Länka gärna till era programpunkter om ni också medverkar på scen.

Hur vet vi vilken plats som är vår?
På respektive utställarsida står vilken plats ni tilldelats och i vilket utställarområde. Leta upp er organisation i listan här så ser ni vilken plats ni har. På kartan nedan kan du sedan leta upp rätt utställarområde.

När kommer vi in på området för att inreda vår utställarplats?
kl 12-18 onsdag 24 augusti kl 8-12 torsdag 25 augusti.

Vilka är öppettiderna för allmänheten?
Torsdag 25 augusti kl 11.30-18. Scenprogrammet börjar kl 12.
Fredag 26 augusti kl 08.30-18. Scenprogrammet börjar kl 09.
Lördag 27 augusti kl 10.30-18. Scenprogrammet börjar kl 11.

Måste vi bemanna montern under hela evenemanget?
För att upplevelsen ska bli så bra som möjligt för våra besökare hoppas vi att ni kommer finnas på plats.

Måste man anmäla sig på plats eller skaffa en biljett?
Nej, det behövs inte. Har ni frågor kan ni gå till infotältet som finns på området. Där finns alltid personal som hjälper till.

Vi har lovat att ställa upp med volontärer. Vad ska vi göra?
Alla volontärer måste delta på ett utbildningspass innan Frihamnsdagarna. Var och en anmäler sig enskilt på denna länk. Tack för att ni är med och skapar Sveriges nya arena för fria samtal!

Vi vill marknadsföra att vi är deltar. Hur gör vi?
Ju fler som bjuder in sina nätverk och målgrupper desto bättre når vi ut tillsammans. För att underlätta har vi satt samman en toolbox med mallar i årets manér. Utöver mallar, bakgrunder och logotyper finns affischer, annonser att ladda hem här. Följ oss gärna på Facebook, Instagram och Linkedin. Tagga @frihamnsdagarna i era egna inlägg och använd #frihamnsdagarna

Kan vi få affischer och flyers?
Ja! Skriv till oss på info@frihamnsdagarna.se så ser vi till att ni får material.

Varför är det inte montrar med väggar mellan utställarna?
Eftersom vi vill skapa samtal och möten har vi valt att inte ha avskiljande väggar mellan ytorna. Är er plats i ett tält finns det ett plastgolv med blå matta ovanpå asfalten. Utställarplatserna i paviljongerna står direkt på golvet.

Kommer det finnas mikrofoner och tv-skärmar på vår utställarplats?
Nej, det är inte tanken. El kommer finnas tillgängligt i en gemensam lounge i anslutning till din utställningsyta (för laddning av mobiltelefon eller dator). Syftet med utställarplatserna är att skapa samtal. 

Vad ska vi ha med för inredning själva?
Varje utställare ansvarar själv för att inreda sin plats. När ni kommer till er yta finns där ett ståbord, en pall/barstol samt en A4-hållare på bordet. I A4-hållaren står ert namn. Ni kan själva printa ut en egen A4 med information.
Bra att ha med: roll-up eller beachflagga samt informationsmaterial. 


Finns det en återsamlingsplats om något skulle inträffa?
Ja, den är placerad på den asfaltsplanen vid entrén utanför evenemangsområdet.